Kuaför Salonları, Çevreye Duyarlılık Bilinci İçin Neler Yapmalı?

Kuaför Salonları, Çevreye Duyarlılık Bilinci İçin Neler Yapmalı?

Salon Yönetimi Anlayışında “Yeşil” Trendler

Günümüzün rekabetçi koşullarında firmaların müşterilerine sadece ekonomik avantajlar sağlaması, müşteriler için yeterli olmuyor. Çevreye duyarlılık bilinci gittikçe artan müşteriler artık firmalardan dünyanın tükenen kaynaklarına ve toplum sağlığına faydalı üretim ve hizmet sunmasını bekliyor. Firmalar ise bu anlayışı “sürdürülebilirlik” denilen kavram üzerinden yakalamaya çalışıyor. Peki nedir ” sürdürülebilirlik?”

Sürdürülebilirlik, en genel anlamıyla eldeki kaynaklardan maksimum seviyede faydalanarak ve doğal kaynakları en az tüketerek üretim ve hizmet sunma olarak tanımlanabilir. Yani bir firmanın sürdürülebilir bir firma olması, doğal kaynaklara en az zarar verecek şekilde , eldeki mevcut malzeme ya da ürünleri yeniden kazanma yoluyla değerlendirilmesine bağlıdır. Bu durumda şu soru ortaya çıkıyor: “Yeniden kazanma nedir? Hangi ürünlere, hangi yollarla uygulanır?”

İşte burada salon yöneticilerinin sorumluluğunda ilerletilmesi gereken bazı gündelik ve basit ama çevreyi koruma açısından çok değerli faaliyetler vardır.

Öncelikle salonunuzda kullandığınız materyallerin, mümkün olduğunca geri dönüştürülmüş ürünlerden olmasını sağlamalısınız. Aynı şekilde kullandığınız materyallerin doğaya hızla karışan, geri dönüştürebilirliği yüksek bir içeriği olmasına dikkat etmelisiniz. Kullandığınız ambalajlar, plastik ve metal gereçlerin hepsinin geri dönüştürülebilir olduğunu unutmayın.

Atık materyallerinizi kağıt, plastik, demir gibi ayırarak, bağlı bulunduğunuz belediyenin yine ayrışmış malzemelere özel hazırladığı konteynırlara ayrı ayrı atmaya özen gösteriniz. Artık kullanılmaz hale gelen elektrikli ve elektronik araç ve ekipmanlarınızı mutlaka elektronik atık birimlerinize atınız. Çevresel duyarlılık konusunda en önemli konulardan biri enerji tasarrufudur. Aydınlanma sistemlerinizde kullandığınız ampullerin enerji tasarruflu olmasına mutlaka dikkat etmelisiniz.

Yukarıdaki tüm faaliyetler, salon yönetiminde “sürdürülebilir” olmaya yani “yeşil” anlayışın yerleşmesine doğrudan etki edecek olan faaliyetlerdir. Günümüzün çevresel yaptırımların fazla, müşteri bilincinin yüksek olduğu şartlarında yeterli çevresel bilince erişmemiş firmaların yükselmesi mümkün değildir. Salon yönetiminde gerçekleştireceğiniz faaliyetler ne doğanın ne de müşterinin gözünden asla kaçmaz, emin olun…

Bu yazıyı paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.